Resepi Udang Goreng Tepung Rangup Sedap & Mudah Dibuat

Ini adalah cara dan resepi untuk membuat udang goreng tepung versi rangup, nak guna tepung bestari pun boleh tapi yang ni guna tepung gandum.

Cara Buat Udang Goreng Tepung

Cara Buat Udang Goreng Tepung

Hari ini kita akan cuba memasak udang goreng tepung. Sesiapa yang suka makan udang goreng tepung bolehlah mencuba resepi ini. Mungkin anda dapat menjimatkan sedikit duit daripada keluar makan di kedai luar. 

Mari lihat bahan-bahan dan cara-cara yang boleh diikuti untuk membuatnya. 

Bahan-Bahan:
– Udang besar (buang kulit tinggalkan ekor)

– Mauripan 2 sudu kecik

– Bikarbonat 1 sudu kecik

– Tepung gandum 1 cawan ( unttk sikit udang jer )

– Air 1 cawan

– Garam

Cara-Cara:
– Tepung gandum di cmpur air

– Letak mauripan, bikar bonat, dan perasa kan dengan garam

– selepas itu biar kan selama 10 minit (rehatkan adunan)

– Baru lah udang di celur dgn adunan tu dan di goreng dengan api yang kecil

– Api janga terlalu besar, nanti warna udang tak cantik (rentung)

– Selamat Mencuba.

Rujukan Resipi :

– Alfisha Nana

Share² lah yerr..

Leave a Comment