18 Bukti Capybara Adalah Haiwan Yang Disukai Haiwan Lain

Jangan keliru pula, Capybara bukan spesies babi!

1. Kura-kura dan Itik sangat suka dengan Capybara

Kura-kura dan Itik sangat suka dengan Capybara

image via: flickr.com

Ramai yang keliru dengan Capybara, kalau nak tahu, Capybara bukan babi atau spesies babi. Capybara adalah haiwan dari keluarga tikus. Ya tikus besar.

Capybara adalah dari kumpulan tikus besar, ia terdapat banyak di pertengahan Amerika Selatan. Yang uniknya tentang Capybara ini, ia boleh mengeluarkan pelbagai bunyi seperti menyalak, mengiau, berkicau dan bersiul! 

Selain daripada comel, Capybara ini sebenarnya sangat mesra haiwan! Friendlydan disenangi oleh haiwan-haiwan yang lain. Lihat sahaja gambar dibawah, dengan buaya pun Capybara boleh berkawan lagi.

Baca juga: 5 Jenis Haiwan Kacukan Yang Menarik Untuk Anda Tahu

2. Alahai encik meow, baik betul dia dengan Capybara ni.

Alahai encik meow, baik betul dia dengan Capybara ni.

image via: flickr.com

3. Huh, sedap tidur tu encik arnab!

Huh, sedap tidur tu encik arnab!

image via: flickr.com

4. Monyet pun suka dengan Capybara

Monyet pun suka dengan Capybara

image via: flickr.com

5. Dan kucing juga.

Dan kucing juga.

image via: flickr.com

6. Amboi, dah macam anak angkat dah kami tengok!

Amboi, dah macam anak angkat dah kami tengok!

image via: flickr.com

7. Anjing ni macam tak pernah tengok tikus besar je

Anjing ni macam tak pernah tengok tikus besar je

image via: flickr.com

8. Pertemuan semula keluarga tikus

Pertemuan semula keluarga tikus

image via: flickr.com

9. Dengan buaya? Rileks je Capybara lepak sekali.

Dengan buaya? Rileks je Capybara lepak sekali.

image via: flickr.com

10. “Hai disana” – Kata encik monyet

"Hai disana" - Kata encik monyet

image via: flickr.com

11. Baik betul Capybara dengan burung ni

Baik betul Capybara dengan burung ni

image via: flickr.com

12. Abang long kawasan

Abang long kawasan

image via: flickr.com

13. Syoknya.. dah macam kerusi urut dia buat

Syoknya.. dah macam kerusi urut dia buat

image via: flickr.com

14. Capybara memang haiwan paling penyayang!

Capybara memang haiwan paling penyayang!

image via: flickr.com

15. Cari kutu ke tu?

Cari kutu ke tu?

image via: flickr.com

16. Alahai, kura-kura pun nak bermanja juga dengan Capybara

Alahai, kura-kura pun nak bermanja juga dengan Capybara

image via: flickr.com

17. Mesti burung tu ingat badak air

Mesti burung tu ingat badak air

image via: flickr.com

18. Ok! Capybara memang haiwan paling baik pernah kami tengok!

Ok! Capybara memang haiwan paling baik pernah kami tengok!

image via: flickr.com

Ada yang nak jadikan Capybara sebagai haiwan peliharaan tak?

Categories list